Om Lealillebror.se

Leas Lillebror
Org.nummer: 890419-0249
Surbrunnsgatan 56
113 48 STOCKHOLM

Företaget har sitt säte i Stockholm.

För att komma i kontakt med oss kan du skicka ett e-postmeddelande till info@lealillebror.se.

Beställning

Efter att du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till den e-postadress som angavs i kassan. Bekräftelsen innehåller alla uppgifter om produkt, pris samt fakturerings- och leveransadress. Om något i orderbekräftelsen inte stämmer, vänligen kontakta oss snarast möjligt via info@lealillebror.se.

Leverans

Vår leveranstid är 1-3 dagar. Observera att beställningar som görs under helger skickas tidigast följande måndag. Vid eventuella förseningar i leveransen utan förhandsinformation om förlängd leveranstid, kontakta oss på info@lealillebror.se.

Priser

Alla priser i butiken är angivna i SEK och inkluderar 25% moms. Vi förbehåller oss rätten att justera priser vid ändringar från leverantörer, feltryck i prislistan eller felaktig information.

Ångerrätt

Vid köp från vår webbplats har du som kund en lagstadgad 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit varan.

Vid nyttjande av ångerrätt

Meddela oss via info@lealillebror.se om du vill ångra ditt köp. Ditt meddelande ska innehålla ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller. Produkten ska returneras inom 14 dagar efter ångermeddelandet.

Du ansvarar för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur. Produkterna bör skickas välpaketerade och i originalförpackning.

Ångerrätten gäller inte för:

  • Specialtillverkad produkt, som skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. För mer information om den lagstiftade ångerrätten, se här: Om kunden ångrar sitt distansköp.

Reklamation och klagomål

Vi inspekterar alla produkter innan de skickas. Om produkten är skadad eller felaktig när den anländer, åtar vi oss att kostnadsfritt åtgärda felet enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Kontakta oss för godkännande innan du returnerar en defekt produkt. Reklamationer ska skickas omedelbart efter att felet upptäckts.

Hur du reklamerar

Anmäl fel och defekter till info@lealillebror.se med ditt namn, adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet, gärna med bild. Om vi inte kan åtgärda felet eller leverera en ersättningsprodukt, återbetalar vi dig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakten vid godkända reklamationer.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om produkten inte anses felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi Allmänna Reklamationsnämndens riktlinjer (arn.se).

Ansvarsbegränsning

Vi ansvarar inte för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi tar inget ansvar för förseningar eller fel som uppstår på grund av omständigheter utanför vår kontroll (Force Majeure), såsom arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut eller bristande leveranser från leverantörer.

Vi tar inte heller ansvar för förändringar på produkter/produktegenskaper som har ändrats av leverantören eller andra faktorer utanför vår kontroll.

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats och slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna exakt återger produkternas utseende på grund av skärminställningar och fotokvalitet. Vi strävar efter att exponera produkterna så korrekt som möjligt.

Våra produkter är tillverkade enligt BSCI code of conduct och är certifierade enligt gällande regelverk. Alla produkter är fria från giftiga och farliga kemikalier. Våra silikonprodukter är tillverkade av 100% livsmedelsgodkänt silikon (FDA- eller LFGB-godkänt).

Den viktigaste säkerhetsåtgärden för ditt barn är ständig tillsyn och uppmärksamhet. Oavsett hur säker en produkt är, måste du alltid övervaka ditt barn när han eller hon använder den. Var alltid uppmärksam och nära ditt barn, oavsett vilken produkt det handlar om.

Betalleverantörer

Vid köp delar vi viss information med våra betalleverantörer: förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Vid fakturabetalning sparas även personnummer. Informationen lagras för att genomföra köpet och skydda mot bedrägeri. Vi använder Betalkort, Swish och Klarna AB som betalleverantörer.

Fraktleverantörer

För att leverera dina beställningar delar vi nödvändig information med fraktbolaget: förnamn, efternamn och adress. E-postadress och/eller mobilnummer kan också delas för avisering. Vi samarbetar med Postnord.